12 de desembre 2020

Riudecols - Los Costers (542 m) - Miramar (659 m) - Coll del Mort - Puig de n'Eres (767 m) - Puiggròs (440 m) - Riudecols

Aquest era un d'aquells dies que et lleves del llit i com sempre, el segon que fas, és mirar per la finestra a veure quin temps fa. Dia rúfol, plou i està ennuvolat. Decidim esmorzar i prendre'ns el matí tranquil per casa veient passar les hores i cap a les onze comença amainar el dia. No ens ho pensem massa per aprofitar el matí fent una sortida pel nostre municipi que encara tenim el confinament de cap de setmana.

Preparem la motxilla i tots tres sortim de casa caminant i ens dirigim cap al barri de les Voltes. Des d'aquí mateix surt un camí de terra per on passarem entre els camps d'ametllers que tenim a tocar del poble.

Ens hem de dirigir cap a la Riera de les Voltes, així doncs, enllacem un parell de corriols per anar cap allà. Baixarem per la Riera fins a trobar un cartell indicador a mà esquerra per agafar el Camí de les Borges del Camp per on veurem tres o quatre masos custodiats per gossos on la nostra presencia no passarà desapercebuda i, tot seguit, ens dirigirem cap al Camí de les Costes.

A partir d'aquí tornarem a veure una pista amb fort pendent i ens dirigirem cap al Mirador de les Costes on trobarem un pal indicador. Tot seguit, deixarem la traça per anar cap a un corriol amb marques de PR, però les obviarem ben aviat per continuar per un altre rumb.

A partir d'ara comencem a prendre alçada i resseguirem tota la carena on ens trobarem el nostre primer cim del dia, Los Costers (542 m).

Del pic Los Costers baixarem a un coll i tornarem a pujar cap al segon cim, Miramar (659 m).

Ja hem començat els tobogans del dia, puja i baixa i al revés. Ara ens tocarà baixar cap al Coll del Mort des del cim Miramar.

A pocs metres del coll veurem un caminet poc visible que ens pujarà en força cap al Puig de n'Eres (767 m). La part que toca al puig en diem Serra del Regalat.

Un cop hem contemplat les vistes i ens hem cruspit algun fruit sec continuem la marxa descendint per un corriolet poc visible que ens durà cap a una tartera que haurem de baixar per ella.

Descendirem per la tartera amb compte i ens encaminarem per una zona boscosa on sortirem en una pista que trobarem aquest banc de troncs per descansar una mica.

Nosaltres seguim l'itinerari, direcció Riudecols per pista fins a trobar el Mas de l'Avellana.

Des del Mas de l'Avellana veurem un caminet que el seguirem fins a la primera cruïlla i continuarem cap a la dreta per un corriol que puja força i fa unes ziga-zagues. Al final d'aquest camí  tornarem a agafar un corriol a mà dreta en direcció al dipòsit i, a prop d'aquest, tindrem el nostre últim cim el Puiggròs (440 m). El cim el veurem amb forma de fita, una pedra damunt l'altra.

Ara sols ens cal anar cap a casa i passar pel camí més evident que veiem perquè aquest últim pic està situat a la part nord dins del poble.

💧No trobarem cap punt d'aigua

DADES TÈCNIQUES:
Duració: 5h 13 min (amb parades)