26 de desembre 2020

Prades - Tossal de la Baltasana (1202 m) - Casa Forestal del Titllar - Font de la Teula - la Moleta (1196 m) - Roca del Grínjol - Prades

Avui canviem els canelons de Sant Esteve per una bona caminada que ens durà a fer un berenar-sopar en arribar a casa. No hi ha com aturar el rellotge i deixar que el temps flueixi al seu gust, sense cap pressa. Gaudirem d'uns racons ben bonics amenitzats amb un toc aventurer que sempre ens agrada que estigui present en les nostres sortides.

Així doncs, ens dirigim cap a Prades que està situat dintre de la nostra comarca, el Baix Camp.

Aparquem en un pàrquing al costat del Parc de la Font d'en Grau, al carrer dels Colomers de Prades. Sols sortir de l'aparcament, ja ens trobem marques de GR en una fanal i pugem per asfalt cap amunt per una zona que estan urbanitzant.

El paviment es converteix en pista on veurem el GR pintat en un arbre i haurem de girar a l'esquerra per anar a trobar un pal indicador que ens senyalitza el Coll del Bosc.

Al final d'aquest camí podrem veure un panell informatiu i en aquest punt agafarem la pista de l'esquerra.

Continuarem per la pista sense cap mena de dificultat i per un terreny molt còmode de caminar en aquesta època de l'any perquè ens trobarem amb un mantell de fulles al terra que ens faran una trepitjada molt agradable.

Aviat observarem l'indicador que ens anuncia el senderó a seguir per arribar al Tossal de la Baltasana. Ara ens tocarà prémer els bessons una mica perquè ens ve una mica de pujada i en no res ja farem cim.

El Tossal de la Baltasana (1202 m) és un turó a cavall de la Conca de Barberà i el Baix Camp, entre Vimbodí i Poblet i Prades. El vèrtex geodèsic és el punt més alt d'aquestes muntanyes i és el cim més alt de les comarques del Baix Camp i de la Conca de Barberà.

Des d'aquest punt tenim una bona vista de tota la vall i al fons de tot podem observar tots els Pirineus nevats.

Després de la sessió fotogràfica al cim continuarem la marxa en direcció a la Font de la Mina de l'Obis per una pista ampla, la qual, ens conduirà fins a una bassa ADF i bombers. En aquest espai natural tindrem una bona vista per afegir alguna imatge més al nostre àlbum.

Tot seguit, veurem un indicador de la Casa Forestal del Titllar on haurem de baixar per un corriol estret que ens durà fins a ella.

Anirem darrere de la Casa Forestal i veurem un caminet estret per on continuarem la nostra ruta que ens durà fins a una zona de pícnic de la Reserva Natural del Barranc del Titllar.

Per la part dreta de la zona de pícnic saltarem el barranc i el travessarem per on veiem més adequat i, a partir d'aquí comença la nostra petita aventura.

Seguirem un camí cap amunt i, a poc a poc s'anirà desdibuixant fins a perdre'l del tot. Haurem de remuntar el turó que es troba a mà esquerra camp a través i quan comencem a pujar podrem veure unes cintes d'alguna carrera que ens indicaran el camí a seguir, però aneu amb compte que sols ens en trobarem tres o quatre com a molt i la resta del camí l'haurem d'intuir fins a sortir a un altre camí ben visible.

Ara ens tocarà fer un parell de tobogans, puja i baixa fins a arribar a una pista.

Agafarem la pista cap a l'esquerra de baixada fins a trobar un pal indicador de Prades - Plans de Pagès. Aquest corriol és el Camí Ramader de Poblet a Prades.

És un sender molt bonic de caminar on trobarem com a mínim una desena de Places Carboneres i la Pedrera del Solà. I des d'on tindrem unes vistes magnífiques que no ens deixaran pas indiferents.

Sortim del Camí Ramader a una pista i girem a la dreta i quan albirem un pal indicador girarem a l'esquerra seguint fites cap amunt que ens portarà cap a la Moleta.

De la Moleta baixem camp a través fins a anar a buscar el camí de la Roca del Grínjol.

Tant la Moleta com la Roca del Grínjol és un lloc molt curiós i poc conegut que val la pena visitar.

A partir d'aquí baixem a buscar el camí de Prades per pista que ja ens durà fins al poble.

I per fi, Prades on no podem marxar sense visitar la seva plaça de l'Església i veure la famosa font per on rajava cava el dia de la Festa Major de Prades que ara ens trobem gel a tot el seu voltant.

💧Trobarem aigua, però no hi ha cap indicador de què sigui potable

DADES TÈCNIQUES:
Distancia: 17,07 km
Duració: 5h 47 min (amb parades)
Desnivell: 880 m
Època: Evitar l'estiu
Ruta: Circular
Punt + alt: 1202 m (Tossal de la Baltasana)
Punt + baix: 650 m (Àrea de pícnic)