11 de gener 2021

Pirineu al terme municipal de Riudecols

Raquetada a la Miranda de Puigcerver (834 m) - Cim dels Espinals (647 m) - Coll de la Teixeta - Les Irles des de Riudecols

Sortir de casa equipats com quan anem al Pirineu i començar a caminar per dirigir-nos cap a la Miranda per anar a buscar neu, no té preu això! És al.lucinant!

El primer cop en tot l'hivern que fem servir les raquetes de neu ha estat al terme municipal de Riudecols, concretament a cota 500 de la pista que puja a l'Ermita de Puigcerver.

Quan ja comencem a veure un gruix força considerable de neu i el terreny se'ns converteix més perillós, pel fet que trobem plaques de gel a la pista, decidim ficar-nos les raquetes i avançar amb més seguretat.

Arribem a l'Ermita de Puigcerver i des d'allí contemplem tota la Serralada del Montsant i la Mussara emblanquinades.

I tornem a pujar a la Miranda de Puigcerver (834 m) per gaudir de tot el paisatge blanc.

Us deixem aquest vídeo on podreu contemplar aquesta meravella blanca. Tot sigui dit, que amb el fred i el vent he de millorar la tècnica visual, però això quedarà per la posteritat com una nevada monumental.

Veig que al Salva el tema visual en moviment li va millor que a mi.

I continuem el camí perquè encara ens queda molt per fer avui i sembla que no avancem perquè estem al.lucinats de les vistes que tants cops hem contemplat, però mai com avui.

I la Saju sempre ens fa molt divertides i distretes les sortides.

Com forma part de la nostra petita família no ens hem pogut estar de fer aquests vídeos on surt saltironant amb la neu que quasi la cobreix tota, però ella és una gossa molt espavilada com podreu veure.

Així doncs, sortim de la Miranda i baixem a buscar el camí del GR, però en lloc de seguir-lo anem per la pista paral.lela. No passem pel camí del GR perquè és un tram molt emboscat i no creiem que puguem avançar a causa del pes de la neu sobre les capçades dels arbres que n'ha tombat molts i de ben segur que trobem aquest tram tallat.

En aquest sentit la neu ha malmès molt els arbres i haurà tallat accessos a camins i pistes forestals.

Seguim avançant per la pista sense poder parar de fer fotografies, és un no parar de voler-ho immortalitzar tot per la posteritat per recordar-ho com un fet insòlit i únic.

I de sobte, ens trobem una esplanada força gran al mig del nostre camí i no ens ho pensem massa a divertir-nos una mica fent el ximple.

I seguim la pista del Parc Eòlic del Collet dels Feixos fins al Coll de la Teixeta.

Arribem al Coll de la Teixeta i aquí seguim l'antiga Nacional, N-420 i malauradament hem arribat tard i ja ens ha passat la màquina excavadora i ara ens toca camejar amb les botes d'alta muntanya semirígides un bon tros d'asfalt fins al poble de les Irles.

Després d'uns 4 o 5 km veiem el poble de les Irles emblanquinat. Caminem uns 400 metres per la Nacional nova N-420 fins a travessar la carretera per baixar per un camí que ens durà a les Irles.

Molt de compte amb aquest camí que hi ha una cadena metàl.lica, a banda i banda, que nosaltres saltem sense pensar-nos-ho dues vegades.

El cas és que aquesta entrada és privada, però a uns 200 metres aproximadament de saltar la cadena es bifurca aquest camí. Sí agafem el de la dreta, entraríem al poble a excepció que ens trobem amb una tanca metàl.lica d'uns 2 metres d'alçada que ens ho impedeix. I sí pel contrari, ens dirigim cap al camí de l'esquerra, entrem en una finca privada que no té sortida.

Nosaltres vàrem tenir la sort de trobar-nos al propietari i ens va obrir la porta d'accés al poble.

Un cop a les Irles agafem el camí de Riudecols i ens dirigim cap a casa després d'una jornada de raquetes de neu.

💧No trobarem cap punt d'aigua

DADES TÈCNIQUES:
Duració: 7h 07 min (amb parades)
Desnivell: 710 m
Època: Evitar l'estiu
Ruta: Circular
Punt + alt: 834 m (Miranda de Puigcerver)
Punt + baix: 287 m (Riera de Riudecols)